Hírnévmenedzsment
A hírnév, a reputáció egyfelől tünékeny, másfelől sérülékeny érték. A közelmúltban néhány cég esetében láthattuk a sajnálatos példákat: több száz évbe telik felépíteni, néhány hét alatt köddé válhat. Szintén közismert, hogy egy vállalkozás márkaneve, védjegyei jóval nagyobb értéket képviselnek, mint az ingatlanban, raktárkészletben, vagy bankszámlákon tartott értékek. A hírnév védelme és menedzselése napi szintű feladatot jelent, legyen szó akár egy szervezet, akár egy magánszemély hírnevéről.
A hírnév felépítésének aprólékos lépései vannak, minden megnyilatkozás előtt meg kell fontolni, hogy az adott akció pozitívan járul-e hozzá reputációnkhoz, és hogy az adott pillanaton túl is büszkén vállalhatjuk-e a szóban forgó tettet. Az interneten például mindennek nyoma marad, és nem biztos, hogy a pillanatnyi ötlet kiállja később az idők próbáját. A hírnévmenedzsment része, hogy az internetes keresésre elérhető valamennyi találatot rendszeresen monitorozzuk, a negatív említéseket megpróbáljuk lavinaszerű, pozitív említésekkel hátrább sorolni, felülírni, szükség esetén a negatív említéseket megpróbáljuk eltüntetni.
A jó hírnév, a reputáció védelmét a jog ereje is biztosítja, így előfordulhat, hogy a legkiélezettebb pillanatokban a válságkezelés részeként akár jogi lépéseket is szükséges megtenni a hírnév védelmében. A hírnév bővítését, asszociációs keretének gazdagítását új elemek beemelésével is elérhetjük. Ezek a megoldások klasszikusan a PR eszköztár részei lehetnek. (Ilyen lehet egy új támogatási, CSR program, vagy egy magánszemély teljesen új területen való megmutatkozása.)
A Spindoc szakértői a hírnévmenedzsment számos kihívásával megmérkőztek már. A rossz reputációból való hátrányok kiküszöbölése, elhárítása összefüggnek, vagy összefügghetnek a személyes márka (personal brand), a kríziskommunikáció, válságmenedzsment, valamint a márkaépítés feladataival is. Ezek a feladatok együttesen jelölik ki azt az utat, amelyet a hatékony hírnévmenedzsment érdekében követni érdemes.