PR tanácsadás
Sok vezető tisztában van vele, még többen zsigereikben érzik, hogy az általuk vezetett szervezetnek szüksége volna „valamiféle” PR aktivitásra. Többször előfordul az is, hogy a versenytársak, riválisok PR tevékenysége adja meg a végső lökést az elhatározáshoz. Az igény megszületése után viszont már kevesen tudják, mihez kell kezdeni. Gyakori probléma az is, ha létezik ugyan PR stratégia, vagy legalább valamilyen írott elképzelés a PR aktivitás végrehajtására, de a tervek nem látszanak működésbe lépni: valami mindig hiányzik a sikerhez, az áttöréshez. Ez a hiányzó elem lehet akár az energia, a kreatív ötlet, vagy a szakértő.
Előfordul, hogy épp nincs szükség vagy idő egy teljes, átfogó stratégia elkészítésére, vagy adott esetben csupán egyetlen, jól megfogható üzenet eljuttatása, egyetlen, időben is meghatározott hatékony akció végrehajtása a feladat. Ilyenkor érdemes erre az egyetlen elemre kihegyezett, rövid távú célokat felvállaló PR aktivitást, minikampányt véghezvinni. Olyan szituáció is előállhat, hogy valamilyen külső körülmény teszi szükségessé a gyors PR (re)akció végrehajtását. Ilyenkor nincsen vesztegetésre szánható idő: érdemes szakértő segítségét kérni a legjobb gyakorlatokon alapuló, korábbi tapasztalatokból építkező PR tevékenység folytatására.
A Spindoc szakértői sok-sok sikeres PR akcióval a hátuk mögött vállalkoznak arra, hogy tanácsot adjanak, konzultáljanak a hatékony PR tevékenység folytatása érdekében. Az együttműködés kiterjedhet a meglévő PR stratégia vizsgálatára, bírálatára is.
Érdemes abban az esetben is a szakértők, „spindoktorok” segítségét kérni, ha egy régóta fennálló, akut problémát kellene elmozdítani a holtpontról a PR eszköztár segítségével. Az új, külső szem új impulzusokat hozhat be a szervezet életébe és képes elkerülni a korábbi, zsákutcának bizonyult utakat. Így sikeresen képes felszámolni az olyan, régebben kialakult problémacsoportot, mint amilyen a szervezeten belüli kedvezőtlen hangulat, vagy esetleg a szervezet neve kapcsán a célközönségben berögződött sztereotípia.