PR stratégia
Az ismertség megszerzésében, megtartásában, bővítésében, a megítélés kedvező, vagy kedvezőtlen voltában szerepet játszik, hogy a szervezet mennyire alakítja tudatosan médiajelenlétét, közösségi médiabeli jelenlétét, illetve mennyire aktív mindazon platformok, interfészek kezelésében, ahol ügyfelei, partnerei, tevékenysége iránt érdeklődők találkozhatnak vele, vagy képet szerezhetnek róla.
A stratégia – az élet minden területén – olyan sorvezető, amitől el lehet térni. Ha nincs stratégia, nincsen igazodási pont sem. Egy hatékony PR stratégia tehát koránt sincs kőbe vésve, mégis igyekszik a teljesség igényével kitérni az összes olyan pontra, ahol a szervezet képet ad magáról. Üzenetet közvetítenek a szervezet telefonközpontosai, ügyfélkezelői, hirdetései, sajtóbeli megszólalásai, márkajelzései, vállalati színvilága, sőt, még a gépkocsi flottájának sofőrjei is. Legalább ennyire fontos a szervezet munkavállalói felé irányuló belső kommunikáció, vagy belső PR tevékenység, hiszen végső soron legtöbbször a munkavállalók jelentik azt a platformot, ahol az ügyfelek kapcsolatba kerülnek a céggel.
Mint tudjuk, az egyetlen, amit fentről lehet elkezdeni, az a sírgödör ásása. Minden mást alulról építkezve, lépésről lépésre, az elemeket egymásra helyezve érdemes elkezdeni. A Spindoc szakértői a megbízóval együttműködve olyan átfogó PR stratégiát dolgoznak ki, amely megfogalmazza a PR tevékenység közvetlen és közvetett céljait, rövid-, közép- és hosszú távon egyaránt. A célokhoz hozzárendeli a szóba jöhető PR eszközöket és eljárásokat is. A stratégia kitér a sajtókapcsolatok kezelésére, a közösségi médiával történő együttműködés módjára is.
Az elkészült PR stratégia egészen az egyes akciókig lebontott, pontos menetrendet tartalmazó sorvezető, amihez a megvalósulás, végrehajtás során újabb elemek társulhatnak, egyesek lecserélődhetnek, vagy újabb hangsúlyt kaphatnak. A PR stratégia rugalmas kezeléséről, folyamatos felülvizsgálatáról is gondoskodnak a Spindoc szakértői.